Dagsorden:
1. Valg af dirigent/referent
2. Formandens beretning om det forløbne år
3. Forelæggelse af regnskab (udsendt inden generalforsamlingen)
4. Forelæggelse og godkendelse af beplantningsplan- og vedligeholdelsesplan
for fællesarealer, se hjemmeside
5. Forslag fra bestyrelse og medlemmer.
6. Forelæggelse og godkendelse af budget
7. Valg af bestyrelsens formand, kasserer og medlemmer
- Hans Henrik, 5C
- Anda (Signe suppleant), 3B
- Sten (Marianne suppleant), 5E
- Charlotte 3C
.
8. Valg af revisor: Finn, 3A
9. Eventuelt: Fastlæggelse af datoer for arbejdsdage, sommerfest og næste
års generalforsamling.
Ad pkt. 1.
Stig blev valgt som dirigent og referent, da Edit måtte melde afbud. Vi ønsker Aksel rigtig god og hurtig bedring!!?
Ad pkt. 2.
Formandens beretning blev godkendt. Den bliver lagt ud på hjemmesiden. Som supplement til beretningen kunne formanden informere, at Knud 5F havde indbetalt kr 5000 d.d., som dækker hovedparten af hans øjeblikkelige restance. Foreningen er, som krævet, nu blevet optaget i CVR registeret, hvilket har resulteret i en sværm af ”dørsælgere”, som faldbyder diverse ydelser til ”virksomheden”.
Ad pkt. 3.
Anda redegjorde for regnskabet. Vi har brugt flere penge end budgetteret pga. kloakproblemer og udgifter til gartner. Ejendomsskatten stiger som forventet pga. det degressive skatteloft. Regnskabet blev godkendt uden yderligere kommentarer.
Ad pkt. 4.
De få opgaver fra pegedagen er næsten alle udført.
• Hyldetræerne er fældet.
• Væltet træ ved den store sø fjernet
• Bærbuske afventer det helt rigtige tilbud og opgaven udføres ved førstkommende
lejlighed.
GF var enige om, at vedligeholdelsesopgaver via en høring kan godkendes og udføres, når behovet opstår.
Ad pkt. 5.
Forslag fra medlemmerne: Ingen
Forslag fra bestyrelsen: Bestyrelsen ønskede ikke at fremsætte konkrete forslag , men havde to emner som de ønskede GF´s holdninger og tilkendegivelser til.
- Havemand: Generel utilfredshed med kvaliteten og kommunikationen med Bjørn, som varetog opgaven i 2011. Bjørn har ydermere meddelt at priserne for 2012 vil være i størrelsesordenen kr.22.000. Forskellige alternativer er delvist undersøgt. Heriblandt en alternativ havemand ”Juri”, som vil kunne udføre opgaverne, samt en robotløsning til græsslåningen (fremvises 25/2 lørdag kl. 14)
Da vi ikke har det fulde overblik over udgifter til materiel og vedligehold besluttede GF at bede bestyrelsen om at få skabt det fornødne beslutningsgrundlag og budget. Da græsset ikke holder op med at gro, blev det aftalt at indkalde til en ”stående” ekstraordinær GF ved førstkommende lejlighed med det formål at godkende bestyrelsens forslag.
- Vejvedligehold: Finn gav på opfordring hans vurdering af situationen (efter at have modtaget bifald og ros for det udførte arbejde med tjærekosten sidste år). Han vurderer at opfyldning af opståede revner med koldasfalt ser ud til at virke fint og at han på den baggrund ikke ser grund til at sætte den ”store” løsning i værk. GF besluttede at følge Finns råd og vedtog at tage emnet op på hvert års GF og indtil andet besluttes at fortsætte med den billige ”tjære” løsning, som koster ca. 500kr.
Til information så er de mere permanente og langtidsholdbare løsninger:
Overfladebehandling (slidlag udført med løse sten lagt i asfalt): ca. kr 70.000
Ny belægning (gammelt lag rettes til og helt ny asfaltbelægning påføres): ca. kr 170.000
Ad pkt. 6.
Budget 2012 blev godkendt med en forhøjelse af posten ”ekstraordinære udgifter” med kr. 5000. Dette skete efter en mere principiel diskussion om, hvorvidt GF kan ændre i og føje til budgettet i forhold til det, der er udsendt sammen med indkaldelsen. GF gav bestyrelsen opbakning til den hidtidige fremgangsmåde, men visse medlemmer opfordrede (kraftigt) bestyrelsen til at genoverveje denne fremgangsmåde af hensyn til dem, som af forskellige årsager ikke kan møde op på den ordinære generalforsamling.
Ad pkt. 7.
Alle modtog genvalg under bifald, dog skifter Sten og Marianne roller, så Marianne nu er bestyrelsesmedlem.
Ad pkt. 8.
Revisor Finn blev genvalgt under uformindsket bifald.
Ad pkt. 9.
Eventuelt:
Forårsarbejdsdag: 29. april 2012
Sommerarbejdsdag og sommerfest: 25. august 2012
Vinterarbejdsdag + pegedag: 11. november 2012
Generalforsamling: 22. februar 2013
Bestyrelsen indkalder til ekstra havedag i juni, hvis der er behov for det.
Referent
Stig, 3C