Referat fra generalforsamlingen i Grundejerforeningen Egholmsvej 3-5, 26. februar 2010
Deltagere: Randi og Finn 3A,
Signe og Anda 3B, Charlotte og Stig (snart 3C) i stedet for Jan, Jørgen 5A,
Edit og Aksel 5B, Hanne og Hans Henrik 5C, Marianne og Sten 5E.
Fraværende: Knud 5F, Inge og
Torben 5D (i Australien).
Sted: Hos Hanne og Hans
Henrik 5C – tak for at de endnu engang lægger hus til!
Dagsorden:
- Valg
af dirigent/referent
- Formandens
beretning om det forløbne år
- Forelæggelse
af regnskab
- Forelæggelse
og godkendelse af beplantningsplan- og vedligeholdelsesplan for
fællesarealer. Pegedag: se hjemmeside
- Forslag
fra bestyrelse og medlemmer.
- Forelæggelse
og godkendelse af budget
- Valg
af bestyrelsens formand, kasserer og medlemmer
- Hans Henrik, 5C
- Anda, 3B / aktiv suppleant Signe
- Inge, 5D
- Sten, 5E / aktiv suppleant Marianne - Valg
af revisor: Finn, 3A
- Eventuelt:
Fastlæggelse af datoer for arbejdsdage, sommerfest og næste års
generalforsamling.
Ad pkt. 1.
Sten blev valgt som dirigent og Edit som
referent.
Ad pkt. 2.
Formandens beretning blev godkendt. Den bliver lagt ud på
hjemmesiden. Formanden udtrykker ønske om, at vi her indfører en note omhandlende vores lange snak ved sidste års generalforsamling vedr. for sene indbetalinger
af kontingent til Grundejerforeningen. Alle de for sene indbetalinger, som
der blev omtalt skyldes stort set, at vi tidligere betalte med cheks eller
kontanter og så var det
kun spørgsmålet om, hvornår disse beløb blev indsat på foreningens bankkonto.
En anden kommentar var mht klipning af hække i området – der udtryktes
fra flere sider skepsis mht til den nye ”hækklippers” evne til at gøre det
pænt, men vi lader det komme an på en prøve! Stig havde et spørgsmål vedrørende,
hvilke hække man selv skal klippe, og hvilke der bliver klippet af havemanden. Kun de sider af hækkene, som vender ind mod et fællesareal sorterer
under havemanden, de andre sider står vi selv får at skulle klippe.
Velkommen til Charlotte og Stig, som overtager Jans hus pr. 15. marts. Charlotte og Stig har medbragt fuldmagt fra Jan og Hans Henrik har fået
fra Inge og Torben.
Ad pkt. 3.
Anda
redegjorde for regnskabet. Revisorens kommentar på regnskabet skyldes en forkert beregning af det beløb, der var overført fra 2008 – det er nu
korrigeret i det grønne regnskab.
Vi har sidste år haft store
udgifter til kloakpumper, så nu håber vi at kunne ” skylle ud” de næste mange år. Opkrævningsdatoerne for kontingent til Grundejerforeningen ændres til 15. marts, 15. juni, 15. september og 15. december med virkning fra i
år.
Regnskabet blev herefter godkendt.
Ad pkt. 4.
Beskæring
af hængepil ud for Jørgen og Mette
Beskæres ikke i år – Jørgen vil gerne beholde det som det er – Hans
Henrik og Hanne vil gerne have det beskåret for at bevare det, men beskæring er
dyrt! - tages op igen til næste år.
Opstamning af
den store Tuja
Blev ikke vedtaget, da vi mente det var bedst at vente og se, hvor åbent
det vil blive, hvis også den lave Tuja evt. forsvinder.
Den lave Tuja
Hans Henrik tager et billede af den og måler op, hvor meget den fylder – spørger så en gartner om den kan beskæres så den bevares pæn og hvordan det så gøres bedst. Hvis dette ikke er muligt, fjernes den og vi planter en ny mindre
stedsegrøn tuja lignende plante. Græsplænen
nedenunder reetableres.
Stort grantræ ved Sortemosen med knækket top
Træet fjernes – det forventes at Torben kan føre saven og øvrige
deltagere kan opskære og bortfjerne træet;
eventuelt på næste arbejdsdag.
Hegnet ind til skoven
Repareres – der købes nye og bedre trykimprægnerede pæle som erstatning for de rådne og hegnet repareres så det ser ud som før.
Gulvet på broen i Fjernøsten
Det blev besluttet at gulvet
skal slibes – Jørgen har generator og slibemaskine – Sten tilbød at hjælpe med transporten. I stedet for generator kan vi bruge en kabeltromle, så vi kan få strøm. En sådan er det allerede på sidste bestyrelsesmøde besluttet
at købe.
Beskæring evt, fældning af Rød El før broen
er allerede udført, da det
skulle gøres mens der var is på søen.
Jørgen ville gerne have de store træer i hjørnet af Carls have beskåret
– de er bevarings-værdige – men der var enighed om, at det må han selv aftale med Carl,
incl. hvem af de to, der skal betale for beskæringen.
Ad pkt. 5.
Inge og Torben, 5D havde fremsendt følgende forslag:
Forslag til beslutnings proces vedr. fælles arealer:
"Det forekommer mig, at vores forsøg på enstemmige vedtagelser er det samme som ingen
vedtagelser.
Der er gjort rigelig brug af en vetoret, som der slet ikke er belæg for
i vedtægterne,
da § 9 siger at simpel stemmeflerhed er beslutningsdygtigt.
Jeg synes derimod, at et lille flertal er udemokratisk og foreslår, at 6
ud af 9 parthavere skal være beslutningsdygtige.
Jeg efterlyser samtidig en
generel større fleksibilitet for individuelle ønsker".
I
forbindelse med 5D forslaget blev det konkluderet, at den eksisterende procedure hvor
ændringsønsker til områdets udseende bliver taget op på pegedagen og så
efterfølgende bliver vedtaget eller forkastet på generalforsamlingen
fastholdes.
– vi bør naturligvis lytte til hinanden
og respektere hinandens forskellige holdninger.
Ad pkt. 6.
Budget 2010 – En evt. ny
Tuja ikke indregnet, derfor hæves punktet Parken fra 3000,- kr. til 5000,- kr. Indkøb
af kantklipper skal også ind under budgetpunktet Anskaffelser.
Elregning i forb. med kloak er større end i 2009 dels pga ændring i opkrævningstids-punkterne
og dels pga en højere á conto
betaling.
Kontingent i 2010 - se oversigt på hjemmesiden. Anda opdaterer regnskab og budget og lægger ud på hjemmesiden.
Ad pkt. 7.
Alle blev genvalgt.
Ad pkt. 8.
Revisor Finn blev genvalgt.
Ad pkt. 9.
Eventuelt
1.
arbejdsdag: 18. april 2010
2.
arbejdsdag + sommerfest: 19. juni 2010
3.
arbejdsdag + pegedag: 7. november 2010
Generalforsamling: 25. februar 2011
Referent
Edit, 5B