Referat fra generalforsamlingen i Grundejerforeningen Egholmsvej 3-5, 4. februar 2011 
 
Deltagere: Randi og Finn 3A, Signe og Anda 3B, Charlotte og Stig 3C, Jørgen 5A,
Edit og Aksel 5B, Hanne og Hans Henrik 5C, Marianne og Sten 5E, Inge og Torben 5D.

Fraværende: Knud 5F – fuldmagt til Marianne og Sten.

Sted: Hos Hanne og Hans Henrik 5C – tak for at de endnu engang lægger hus til!

  

Dagsorden: 

1. Valg af dirigent/referent
2. Formandens beretning om det forløbne år
3. Forelæggelse af regnskab (udsendt inden generalforsamlingen)
4. Forelæggelse og godkendelse af beplantningsplan- og vedligeholdelsesplan
    for fællesarealer, se hjemmeside
5. Forslag fra bestyrelse og medlemmer.
6. Forelæggelse og godkendelse af budget
7. Valg af bestyrelsens formand, kasserer og medlemmer
    - Hans Henrik, 5C
    - Anda (Signe suppleant), 3B
    - Sten (Marianne suppleant), 5E
    - Inge, 5D stiller ikke op
8. Valg af revisor: Finn, 3A
9. Eventuelt: Fastlæggelse af datoer for arbejdsdage, sommerfest og næste
    års generalforsamling.

  

Ad pkt. 1.
Sten blev valgt som dirigent og Edit som referent.
 

Ad pkt. 2.
Formandens beretning blev godkendt. Den bliver lagt ud på hjemmesiden. Vores fællesforsikring vedr. udvidet rørskade ligger nu også på hjemmesiden.

Ad pkt. 3.
Anda redegjorde for regnskabet. Vi har brugt færre penge end budgetteret – især klipning
af hække har været billigere end tidligere år! Både regnskab og budget blev godkendt. Kontingentet er sat op i år pga højere ejendomsskat – opkrævningsdatoer + beløb lægges ind på hjemmesiden.


Ad pkt. 4.
Beplantningsplan fra pegedag d. 14. november 2010:

– Både Pilen ved Spejldammen og ved vendepladsen er blevet beskåret i sidste uge
– Hans Henrik havde fået et fast tilbud på 20.000 kr. Vi venter stadig på, at grene m.v.
bliver afhentet – de skal til Zoologisk have og glæde elefanterne.

– Opstamning af den store Tuja - et stort ønske fra 5D og 5E – besluttet at gøre det meget lempeligt på en arbejdsdag, hvor så mange som muligt deltager – skulle give et bedre udsyn.

– Granen foran 5C ønskes fældet – ønsket frafaldet for i år.

– Rød-elgene ud for 3C – de store træer fældes, når der bliver frostvejr igen, og efterfølgende forsøger man at få dem til at vokse lidt buskagtigt op. De er måske ikke særlig kønne, men tiltrækker en masse især småfugle.

– Rød-elgen mellem 3A og 3B bliver stående foreløbig indtil 3A og 3B bliver enige om noget andet.

– Hækken mellem Egholmsvej 1 og 3A-3C skal klippes ind til skuddene ved næste klipning – bestyrelsen informerer gartneren om dette. Det samme gælder for bøgehækken mellem Carl og 5A-5C.

– Lunke i vejen ud for 3B skal repareres – det er bestyrelsens ansvar at tage kontakt til Erland Kolding, da skaden er opstået i forbindelse med rørarbejde hos ham.

- Vores asfaltveje er i dårlig stand efter vinteren – enighed om, at skaderne skal udbedres
– Finn kontakter kommunen for at høre om de kan og vil gøre det og hvad det vil koste. Vi kan måske også selv reparere hullerne! Vi vil under alle omstændigheder få en ekstraordinær opkrævning.

– De store træer i hjørnet af Carls have ønsker Jørgen beskåret – de er bevarings-værdige – Jørgen kontakter Carl og evt. kommunen for at høre, hvad man kan gøre.


Ad pkt. 5.

Forslag fra bestyrelsen og Finn: Da vi ikke længere skal være forsikret i samme forsikringsselskab bliver § 29 ændret til flg.; Af hensyn til forsikringsdækning af rør- og stikledningsinstallationer på fællesarealerne, skal den enkelte grundejer sikre sig at deres husforsikring inkluderer udvidet rørskadeforsikring.

Forslag fra Edit og Aksel vedr. §28 i vedtægterne: Vedtægten ændres ikke! For at Knirke ikke skal kunne skabe præcedens, har vi indskærpet, at vores vedtægter fremover skal overholdes. Signe og Anda er som alle andre også glade for vores fugleliv og ønsker naturligvis, at Knirke gør mindst mulig skade.


Ad pkt. 6.
Budget 2011 – se pkt.3 


Ad pkt. 7.

Inge ønskede ikke genvalg. Charlotte blev nyvalgt og de øvrige blev genvalgt.


Ad pkt. 8.

Revisor Finn blev genvalgt. 


Ad pkt. 9.

Eventuelt

1.   arbejdsdag: 10. april 2011
2.   arbejdsdag + sommerfest: 25. juni 2011
     (efterfølgende måske ændret til 26. juni 2011?)
3.   arbejdsdag + pegedag: 13. november 2011
Generalforsamling: 24. februar 2012

Vi må være indstillet på en ekstra arbejdsdag, hvis vi selv skal lave asfaltarbejde.

Bestyrelsen har overtaget en masse papirer fra Lone – hvor skal de opbevares? Anda rydder lidt op i dem, hvorefter der tages stilling til opbevaring.

Bedre/ tydeligere skiltning vedr. vores private område?

Jørgen var desværre gået, da vi nåede til dette punkt: Der er et meget stort ønske, om ikke Jørgen / Mette kan parkere den bil, som de normalt har ståenden ude på Eghomsvej (uden for vores eget område) lidt længere væk fra hjørnet. Flere har oplevet farlige situationer ved udkørsel fra vores område – der er ingen overblik og der kommer mange både cykler og fodgængere! – Torben vil også tage en snak med Jørgen.

 

Referent
Edit, 5B

 

Grundejerforeningen Egholmsvej 3-5 // webmaster Signe Nørregaard